top of page

První akvarely a první výtvor

Před pár lety jsem si vysnila k Vánocům plátno. Byla jsem asi hodná, protože jsem ho dostala i s mými prvními akvarely, dvěma sadami štětců a plátnem. Barvy jsou americké značky Royal & Langnickel. V sadě je 12 tubiček o objemu 12 ml a k tomu jeden plochý a jeden kulatý štětec (ten je mimochodem skvělý a používám ho dodnes).

I když jsem si mezitím pořídila jiné akvarely v pánvičkách a s těmito vodovkami už moc nekreslím, stále na ně ráda vzpomínám a občas je vytáhnu. Pro začátek určitě stačí - dají se sehnat třeba v e-shopu Malířské plátno za 209 Kč. Jsou krásně syté a zvlášť pro malování na sucho na plátno (bez rozmývání vodou) jsou skvělé.

Jedinou jejich nevýhodou (alespoň pro mě) je provedení v tubě. Víčka totiž občas zatvrdnou a při otevírání mi pak vyteče víc, než bych chtěla. Dávám proto přednost pánvičkám, jsou pohodlné a barvy použiju, jen kolik potřebuju.

Tady je pro ukázku moje první kresba vůbec. Je malovaná na obyčejnou čtvrtku (malovat na plátno jsem se odvážila až o mnoho měsíců později a obraz stále není dokončený).


bottom of page